Hvad er native advertising?

Native advertising eller native advertisement står for journalistisk godt og kvalificeret indhold, hvor omdrejningspunktet er den helt gode historie. Indholdet i sådan en annonce er sponsoreret af en virksomhed, og det det er dermed en unik måde at kommunikere sit budskab ud til den ønskede målgruppe.

Hvordan kommer man i gang?

Man har som bruger selv mulighed for at kontakte medierne og udføre teksten. Men den bedste vej til at komme ud med kvalitativt indhold, er at samarbejde med en partner der forstår at skrive en tekst der fanger målgruppen, og som har kontakt til alle de medier der kunne være interessante at komme ud på. Netop som er matche med den målgruppe du som afsender vil ramme.

Der findes flere bureauer der er dygtige til netop af fortælle den gode historie, og til at få sat native advertisement i luften. Personligt faldt jeg over Nordic Story som jeg havde hørt rigtig godt om. Jeg kontaktede dem, og den service jeg oplevede var i særklasse. De var flinke og kunne fortælle mig præcis hvad der skulle ske, på en måde som alle kunne forstå. Det gav mig ro i maven, og gjorde mig tryg i beslutningen om at vælge dem som partner.

native advertisement

Jeg har efterfølgende brugt dem til flere kampagner, og vi oplever virkelig gode resultater med det arbejde vi får udført. Det kan bestemt anbefales at forsøge sig med, og indsamle data omkring. Det er en vej jeg har tænkt mig at benytte mere fremadrettet, og har Nordic Story vil uden tvivl være dem jeg vælger igen.

Write A Comment